5.05.2015 Novinárska cena
Začína sa online hlasovanie o Česko-slovenskú cenu verejnosti, v ktorom môžu čitatelia a diváci na Slovensku aj v Čechách vybrať najzaujímavejšiu a najprínosnejšiu novinársku prácu prihlásenú do súťaže Novinárska cena 2014.
Autor či autorka s najväčším počtom hlasom získa Česko-slovenskú cenu verejnosti spojenú s odmenou vo výške 830 eur. Rozhoduje sa medzi desiatimi najlepšími príspevkami.
Nadácia otvorenej spoločnosti a Open Society Fund Praha v spolupráci s partnermi spustila online hlasovanie súťaže Novinárska cena 2014. Príspevky nominované na Česko-slovenskú cenu verejnosti boli navrhnuté porotami hodnotiacimi jednotlivé kategórie Novinárskej ceny. Finálny výber pripravili rady súťaže na Slovensku a v Čechách. Hlavným kritériom pri výbere bolo ich zameranie na práva občanov či výrazný spoločenský dopad. O víťazovi Česko-slovenskej ceny verejnosti rozhodujú Česi a Slováci na adrese hlasovanie.novinarskacena.sk. Online hlasovanie prebieha do 19. apríla 2015. Hlasujúci sú zaradení do losovania o hodinky Sony SmartWatch 2 Silver Edition.
Príspevky naďalej možno prihlasovať v špeciálnej kategórii – Cena Google pre mladé talenty dátovej žurnalistiky. Tá je určená študentom a mladým ľuďom do 30 rokov so zaujímavým nápadom ako využiť a analyzovať verejné dáta a nájsť v nich súvislosti, ktoré unikajú každodennému spravodajstvu a sú dôležité a prínosné pre verejnosť. Prihlásiť možno projektové zámery alebo rozpracované projekty – viac informácii na novinarskacena.sk.
Do súťaže Novinárska cena 2014 sa tento rok prihlásilo celkom 445 príspevkov z celoštátnych i regionálnych médií. Práce prihlásené do 15 kategórií teraz hodnotia odborné poroty, mená víťazov a víťaziek budú vyhlásené na slávnostnom večeri 5. mája 2015 v KC Dunaj v Bratislave.
Súťaž poriada Nadácia otvorenej spoločnosti, hlavným partnerom súťaže je Slovenská sporiteľňa. Ďalší partneri sú Nadace Open Society Fund Praha, Nadácia ESET, Google, Newton Media, Memo 98, Asociácia vydavateľov tlače, Mayer/McCann Erickson, Adbee Digital. PR partnerom je PRimetime. Mediálne súťaž podporili Denník N, Denník SME, Zoznam.sk a Omediach.sk. Podrobnosti nájdete na www.novinarskacena.sk a www.novinarskacena.cz.