Príbehy / Projekty / Výlety naslepo

Výlety naslepo

,

Má takmer pol milióna odberateľov na YouTube, 80-tisíc fanúšikov na Facebooku a na Instagrame ho sleduje takmer 200-tisíc ľudí. Matej Slažanský alias Selassie patrí k najvplyvnejším ľuďom na slovenskom internete. Pre mladých ľudí do 25 rokov je určite známejší ako väčšina tvárí, ktoré sa objavujú v televízii. Hovorí, že jeho názory majú vplyv na celú generáciu. Aj preto sa v spolupráci s Nadáciou otvorenej spoločnosti rozhodol nakrútiť sériu videí, aby nabúral niektoré stereotypy.

Cieľom kampane Výlety naslepo je priblížiť mladým ľudom život ich rovesníkov, ktorí sa v minulosti alebo dnes ocitli v ťažkých životných podmienkach.

Napriek veľkému úsiliu, ktoré takíto mladí ľudia dávajú do každodenného života, sa na nich zvykneme pozerať akoby cez prsty, cez prizmu našich vlastných predsudkov. Pritom ich nepoznáme, nevieme ako žijú ani o čo sa denne usilujú. Neraz majú vo svojich životoch rovnaké ciele ako my. Na týchto výletoch zisťuje Selassie, aké to je a akí sú to ľudia. Je pre neho prirodzené vytvárať si názor na situácie a hovoriť o tom svojim fanúšikom. Dúfame, že cez vlastné zážitky môže pohnúť postojmi svojich rovesníkov, ktorým Selassie ponúka výzvu, pozrieť sa na veci ináč. Cieľom prvého zo série troch „Výletov naslepo“ bola osada v Moldave na Bodvou, v druhom videu Selassie navštívil utečenecké tábory v Srbsku.

Tretie video Selassie natočil v bývalom českom koncentračnom tábore Terezín. Šlo o lokalitu so silnou symbolikou, ako až môžu vyzerať dôsledky spoločnosťou živenej a podporovanej nenávisti voči inakosti.

Súčasťou kampane boli aj stretnutia s mladými ľuďmi v regiónoch, ktorých sa zúčastnil Selassie a spolupracujúci experti Irma Horváthová a Azim Farhadi.

  • 28.11.2016 – Nová Dubnica
  • 29.11.2016 – Košice
  • 30.11.2016 – Levoča
  • 01.12.2016 – Žilina
  • 05.12.2016 – Trnava
  • 14.12.2016 – Bratislava

Zároveň sme zrealizovali tri workshopy pre pracovníkov s mládežou:

  • 12.12.2016 – Košice
  • 15.12.2016 – Banská Bystrica
  • 19.12.2016 – Trnava

Ku kampani sa spontánne vyjadrujú rôzni lídri, aj spomedzi mladých ľudí. Táto kampaň je jednou zo série kampaní zameraných proti predsudkom a v Nadácii otvorenej spoločnosti v nich budeme pokračovať.

Výlety naslepo / METODIKA vo formáte PDF

Kampaň je realizovaná s finančnou podporou


komprax_loga-patka

Čítajte naše príbehy

Newsletter