Stronger Roots – Pilier I – budovanie komunity priaznivcov

31.05.2023

<<< Späť na zoznam projektov


IDENTIFIKAČNÉ A KONTAKTNÉ ÚDAJE

KC PRIESTOR

Adresa organizácie

Dionýza Štúra
759/35
926 01 Sereď
Slovakia

IČO

48484873

Dátum založenia organizácie

14. augusta 2015

Právna forma organizácie

občianske združenie

E-mail organizácie

info@kcpriestor.sk

Telefónne číslo organizácie

+421944381299

Internetová stránka organizácie

Home

Najpoužívanejšie sociálne médiá organizácie

Facebook: https://www.facebook.com/kcpriestor, Instagram: https://www.instagram.com/priestor.kc/

Kontaktná osoba – meno a priezvisko

Miroslava Sabová Dudášová

Kontaktná osoba – e-mail

mirka@kcpriestor.sk

Kontaktná osoba – telefónne číslo

+421944381299

Dodatočná kontaktná e-mailová adresa

zuzka.michalec@gmail.com

INFORMÁCIE O ORGANIZÁCII

Aké je poslanie vašej organizácie a kto je vašou hlavnou cieľovou skupinou?

KC PRIESTOR je unikátny vo svojom poslaní zbližovať komunitu v meste Sereď a jej okolí a ponúkať alternatívne formy trávenia voľného času nielen mladým. V harmonograme centra sú prednášky, workshopy, neformálne stretávacie podujatia, diskusie, herné či filmové večery, ale aj environmentálne aktivity.

Svoje aktivity a projekty staviame na troch hlavných pilieroch, ktorými sú rozvoj, kultúra a spolupráca. Naším hlavným poslaním je poskytnutie príležitostí na zmysluplné trávenie voľného času a aktivizáciu mladých ľudí v Seredi a v blízkom okolí za účelom napĺňania ich potrieb.

Hlavnú cieľovú skupinu tak primárne tvoria práve mladí ľudia do 30 rokov, ktorým je venovaná väčšina aktivít. Spájame však aj širokú verejnosť – mamy, mladé rodiny, seniorov či sa venujeme špecifickým skupinám pri integračných aktivitách (napr. Ukrajinci v Seredi).

Aké sú hlavné činnosti, aktivity a úspechy vašej organizácie?

Poskytujeme svoje fyzické priestory pre stretnutia viacerých občianskych združení, organizujeme neformálne stretnutia (Stretávačky), ktoré sú cielené aj ako integračná aktivita pre Ukrajincov v Seredi, aj ako možnosť trávenia voľného času, mentorované skúsenými pracovníkmi s mládežou a sociálnou pracovníčkou, pretvárame mesto mestskými zásahmi, organizujeme pikniky (Sereď 2.0), zameriavame sa na mladých ľudí a ich záujem o veci verejné (Mládežnícky parlament), prinášame kultúru do mesta (festival Vata a Vata Fest magazíny), organizujeme verejné diskusie (Vyprávačky), spájame milovníkov literatúry (Sentencia, Knižný klub), učíme ekologickejšiemu nákupnému správaniu (Vymínačky), organizujeme množstvo workshopov pre školákov, študentov, či dospelých. Úspechy: Cena Nadácie Orange pre oblasť Komunitný rozvoj z roku 2015, Infobodka Trnavského samosprávneho kraja, certifikát pre prácu s dobrovoľníkmi. No najmä si ceníme, že sa spájame verejnosť na Vate, spolupracujeme s inými o.z. v meste.

Koľko zamestnancov má vaša organizácia?

0

Koľko dobrovoľníkov má vaša organizácia?

20

Na akej geografickej úrovni vaša organizácia prevažne pôsobí?

regionálna úroveň (viac ako jedna obec, okres, región)

Aký bol ročný prijem vašej organizácie v roku 2021?

7821

Aký bol ročný prijem vašej organizácie v roku 2022?

17476

Opíšte, akým spôsobom je činnosť vašej organizácie v súlade s Chartou základných práv Európskej únie, príp. ako ich chráni, podporuje alebo zvyšuje povedomie o týchto právach a hodnotách EÚ.

Naše aktivity smerujú k budovaniu otvorenej a inkluzívnej komunity.

Napríklad, prednášky, diskusie a workshopy umožňujú mladým ľuďom voľne vyjadriť svoje názory, zdieľať informácie a diskutovať o rôznych témach. Tým podporujeme demokratický dialóg a rozvoj kritického myslenia. Kultúrnymi podujatiami prispievame k rozvoju a rozmanitosti kultúrneho života v meste. Poskytujeme príležitosti na kultúrnu výmenu a zážitok pre mladých ľudí a ďalšie skupiny obyvateľov. Podporujeme slobodu združovania a aktívne zapojenie občanov do spoločenského života. Stretávačky, ale aj ďalšie aktivity, majú integračný charakter, čím prispievame k zvýšeniu povedomia o potrebe rovnosti, rešpektu a inklúzie v spoločnosti.

VÝCHODISKOVÁ SITUÁCIA A SKÚSENOSTI

Kto je vaša podporná komunita/komunita priaznivcov? Ako sú zapojení do práce vašej organizácie?

Našou podpornou komunitou sú najmä naši účastníci podujatí, ale aj dobrovoľníci či spolupracujúce organizácie, s ktorými si zdieľame naše know-how a podporujeme sa navzájom.
Do činnosti našej organizácie sú zapojení ako účastníci podujatí, čím podporujú KC PRIESTOR. Sú dobrovoľníkmi – veľa našich dobrovoľníkov sa nimi stalo tak, že boli najprv účastníci našich podujatí. Pomáhajú s prípravou podujatí, koordináciou a inou podporou v rámci svojich skúseností a expertízy. Informujú– naši účastníci nám pomáhajú aj tým, že o nás hovoria ďalej. Pomáhajú zvyšovať povedomie o našich podujatiach a aktivitách, čím prilákajú nových ľudí a rozširujú náš dosah. Spolupracujúce organizácie – spolupracujeme s viacerými občianskymi združeniami a subjektmi v meste (mesto, školy, škôlky), ktorým v rámci projektu Infobodka poskytujeme poradenstvo v oblasti neziskového sveta a networkujeme ich. Z tejto spolupráce však veľa čerpáme aj my, zdieľaním know-how, dobrovoľníkov, spoločných aktivity či projektov.

Aké sú vaše skúsenosti a predchádzajúce aktivity súvisiace s budovaním podpornej komunity priaznivcov? Aké aktivity ste realizovali alebo vyskúšali?

V minulosti sme organizovali prieskumy a focus groups, s nastavením organizácie pre jej väčšiu udržateľnosť nám pomáhala aj expertná dobrovoľníčka (LEAF). Od pandémie sme začali sme viac pracovať priamo so školami, kde sme získavali informácie pre nastavenie našich programov (najmä práce s mládežou – Stretávačky, mestský mládežnícky parlament, neformálno-vzdelávacie aktivity).
Nemáme skúsenosti so systematickým budovaním komunity, strategickým nastavením komunikácie, s CRM alebo s meraním dopadu, čím sa aj uberáme o možnosť rozvoja spolupráce s donormi či individuálnymi darcami. Veríme, že viaceré aktivity, ktorým sa venujeme pravidelne, majú znaky smerujúce k zväčšovaniu podpornej komunity, napríklad: stretávačky – posilňovanie komunity, mestské zásahy – spolupráca a zapájanie občanov, Vata – záujem o kultúru.
PRIESTOR má víziu a misiu, no nie komunikačnú stratégiu. Vzhľadom na to, že core tím tvorí len pár ľudí,riešime viac operatívne záležitosti, než strategické problémy.

Aké sú hlavné výzvy alebo problémy, ktoré by ste chceli riešiť v rámci vášho projektu budovania komunity priaznivcov? Ako by vám účasť v programe Stronger Roots pomohla vyriešiť tieto problémy?

Máme pocit, že naše problémy sa točia v kruhu financie – ľudia – povedomie.

Nestabilné príjmy: nevieme dostatočne plánovať a realizovať rôznorodé aktivity. Potrebujeme vybudovať komunitu pravidelných darcov, či vedieť efektívne oslovovať firmy.

Ľudia: V našom o.z. nemáme ľudí, ktorí by sa venovali iba fundraisingu alebo iba cielenej komunikácii. Preto často musíme uprednostniť operatívu, než dlhodobo strategicky plánovať. Navyše nedostatok dlhodobých dobrovoľníkov – napr. odchod na VŠ – nám bráni v dlhodobom budovaní komunity a vytváraní väzieb.
Povedomie: Bez človeka, ktorý by sa venoval naozaj iba komunikácii, nedokážeme dostatočne informovať našu komunitu o našich aktivitách a ich prínose pre komunitu, a teda nemáme podklady pre oslovenie darcov vidiacich v aktivitách zmysel.

Pomoc Stronger Roots:
– know-how: odborné vedomosti a nástroje na komunikáciu a budovanie komunity
– finančná podpora: strategické nastavenie a plat pre fundraisera a komunikačného človeka

NÁVRH PROJEKTU

Názov projektu

Sereď Community Hub

Čo chcete dosiahnuť prostredníctvom vášho projektu budovania komunity priaznivcov? Aké sú hlavné ciele vášho projektu, aké výsledky a/alebo dopady očakávate?

1. 50 nových pravidelných darcov z radov verejnosti pomocou vytvorenia a nastavenia kampaní pre pravidelné darcovstvo
Výsledok: Nový zdroj financií oproti aktuálnej závislosti na dotačných výzvach a zvýšenie finančnej udržateľnosti organizácie
2. 2 firemné partnerstvá. Aktuálne máme s firmami z priemyselného parku rozbehnuté firemné dobrovoľníctvo. Chceme vytvoriť program v rámci ktorého by boli firmy ochotné prispieť na chod nášho o.z. nielen dobrovoľníkmi, ale aj finančne.
Výsledok: Zvýšenie finančnej udržateľnosti
3. 20 nových dlhodobých dobrovoľníkov. Implementujeme stratégiu pre dlhodobých dobrovoľníkov. Vieme, že nebudeme mať hneď aj skvelú finančnú statégiu, aj dobrovoľníkov, ale vieme aj to, že ak má core tím riešiť primárne udržateľnosť organizácie, na operatívne aktivity musíme vytvoriť program pre dlhodobých dobrovoľníkov.
Výsledok: Posilnené ľudské kapacity organizácie, core tím rieši strategické nastavenie organizácie, no zároveň kvalitný chod jednotlivých aktivít združenia.
4. Vytvoriť komunikačnú stratégiu zohľadňujúcu cieľovú skupinu. Analyzujeme cieľovú skupinu, a na základe toho vypracujeme (externe) komunikačnú stratégiu, ktorá osloví našu komunitu a rozšíri ju, čím dokážeme na naše podujatia prilákať viac ľudí, získať viac pravidelných darcov, či vyslať signál firmám o dôležitosti našich aktivít pre mesto
Výsledok: Komunikačná stratégia prispôsobená cieľovej skupine povedie k zlepšenej interakcii a väčšej podpore zo strany priaznivcov

Ako plánujete budovať alebo posilniť interakciu so svojou komunitou priaznivcov počas realizácie projektu? Aké aktivity chcete realizovať na dosiahnutie cieľov vášho projektu?

– urobiť výskum cieľovej skupiny a získať spätnú väzbu, na základe čoho budeme vedieť vytvoriť v spolupráci s marketingovou agentúrou (predbežne Cukru production) komunikačnú stratégiu a prispôsobiť naše aktivity problémom a očakávaniam komunity
– vytvoriť dlhodobú komunikačnú stratégiu v spolupráci s marketingovou agentúrou, ktorá nám umožní komunikačne si nastaviť a upratať jednotlivé aktivity
– vytvoriť komunikačnú kampaň, ktorú nastavíme tak, aby bola lákavá pre cieľovú skupinu a aby sa každý mohol zapojiť tak, ako to dokáže osobne – napr. pre mládež robíme nízkoprahové aktivity, často ide o mladých ľudí z prostredia, v ktorom si nemôžu dovoliť zaplatiť ani jedno euro za nejaké podujatie. Preto práve ich chceme kampaňou motivovať k dobrovoľníctvu. A na druhej strane, firmy či jednotlivcov, ktorým záleží, aby sa mladí ľudia netúlali po uliciach, môže takáto aktivita motivovať práve k tomu, aby prispeli finančne na naše ďalšie aktivity.
-vytvorenie dvoch nových pozícií:
— fundraiser, zodpovedný za finančnú udržateľnosť organizácie, spoluprácu s firmami a foundraisingovú kampaň,
— koordinátor práce s komunitou, zodpovedný za prácu s dobrovoľníkmi, účastníkmi programov a získanie ich spätnej väzby.
V našom o.z. sú aktívni ľudia, ktorí tieto činnosti vykonávajú už teraz v rámci dobrovoľníctva a mimo svojej bežnej pracovnej doby, často po nociach a cez víkendy. Vďaka projektu získame financie, aby mohli byť tieto aktivity aspoň čiastočne zaplatené.

Aké sú vaše kapacity na realizáciu projektu? Kto budú kľúčoví ľudia, ktorí na ňom budú pracovať, aké sú ich súčasné úlohy a zodpovednosti v organizácii a ako budú do projektu zapojení?

V našom o.z. pôsobí aktuálne 7 členov, ktorí sa venujú aktivitám primárne dobrovoľnícky. Rovnako predpokladáme, že veľká väčšina operatívy bude stále rozdelená na týchto siedmich členov, časom sa postupne rozšíri na dlhodobých dobrovoľníkov, ako bude ich počet v rámci projektu narastať.

Miroslava Sabová Dudášová – je predsedníčka združenia. V rámci projektu bude mať na starosti dlhodobú komunikačnú stratégiu a rozbehnutie komunikácie s firmami. Sieťovaniu, rozvíjaniu spolupráce sa venuje od začiatku vzniku o.z.

Zuzana Šutová – sa v o.z. dobrovoľnícky venuje fundraisingu a písaniu projektov. V rámci projektu sa preto zameria na finančnú udržateľnosť KC PRIESTOR, získavanie finančných prostriedkov pre jednotlivé aktivity tak, aby boli atraktívnejšie pre naše cieľové skupiny. + fundrainsingová kampaň.

Viktoriia Parokonna je našou členkou, ktorá sa bude venovať koordinácii dobrovoľníkov a takisto tvorbe obsahu a komunikácii v online priestore. V o.z. viac ako rok (od začiatku vojny na Ukrajine, kedy prišla do Serede) pripravuje Stretávačky a ukrajinské kluby na školách, venuje sa mladým ľuďom. Okrem toho má bohaté skúsenosti práve s komunikáciou na sociálnych sieťach a už doma na Ukrajine sa venovala práci s mládežou.

Aké hlavné investície plánujete v rámci rozpočtu projektu?

– externá agentúra s odbornými znalosťami v oblasti komunikácie a fundraisingu (predpokl. Cukru production) pomôže vypracovať a nastaviť efektívnu stratégiu
– know-how od pracovníkov s mládežou (predpokl. YouthWatch, Tomáš Pešek) – nastavenie komunikačnej stratégie tak, aby bola zaujímavá aj pre mladých ľudí
– know-how od PR strategičky (predpokladáme podporu od Miroslavy Remenárovej, predsedníčky British Chamber of Commerce) – komunikačná stratégia zaujímavá pre medzinárodné firmy
– konzultačná podpory od externej agentúry počas implementácie, ktorá nám poskytne usmernenie pre efektívne využívanie komunikačných a fundraisingových nástrojov počas trvania projektu
– finančné prostriedky na človeka zodpovedného za implementáciu komunikačnej stratégie, správu sociálnych médií, tvorbu obsahu a komunikáciu s komunitou priaznivcov
– finančné prostriedky na fundraisera a človeka zodpovedného za komunikáciu a získavanie firiem a individuálnych darcov či partnerov

Ako tento projekt podporí celkovú stratégiu a poslanie vašej organizácie?

Zvýšenie povedomia o našich aktivitách a vízii: Implementácia komunikačnej stratégie umožní efektívne šíriť informácie o našej organizácii, jej poslaní a aktivitách. To zase priláka nových priaznivcov a podporovateľov, čím posilníme svoju komunitu.
Finančná udržateľnosť: Súčasťou stratégie je aj vytvorenie kampane na pravidelné darcovstvo priamo od komunity, ale aj stategické partnerstvá s firmami. Táto forma financovania prinesie stabilnejšie príjmy a umožní nám efektívne plánovať a rozvíjať svoje aktivity
Posilnenie ľudských kapacít: Zaplatenie komunikačného človeka a fundraisera nám pomôže pri správe a vedení týchto aktivít, čo prinesie stabilitu a kontinuitu vo vzťahu k dobrovoľníkom a posilní ich angažovanosť. Zároveň vybudujeme komunitu dlhodobých dobrovoľníkov, nielen krátkodobých, čím upevníme povedomie o našom o.z.
Projekt budovania komunity priaznivcov je zladený s celkovou stratégiou nášho o.z., ktoré chce budovať komunitu v našom meste.

PRÍLOHY

Posledná oficiálna výročná správa ak ju organizácia má, alebo správa o činnosti/popis činnosti za posledný rok (2022)
Otvoriť prílohu

Posledná výročná finančná správa (príjmy a výdavky, náklady a výnosy), resp. účtovná závierka za posledný uzatvorený rok
Otvoriť prílohu

 


<<< Späť na zoznam projektov

Newsletter

Aktuality