Ale hejt neskryje

,

Nadácia otvorenej spoločnosti – Open Society Foundation (OSF) spustila dnes novú kampaň zameranú proti hejtu v online “Ale hejt neskryje”. Centrálnou témou kampane je prepojenie online hejtu s extrémizmom v našej spoločnosti. Ľudia často zľahčujú význam svojich slov a nevidia ich dopady.

Tento rok sme sa rozhodli pre jasný a silný odkaz kampane, ktorý upozorňuje na negatívny vplyv hejtu a jeho prepojenie s extrémizmom v našej spoločnosti. Kampaň tvoria tri videá, ktoré budú uvedené postupne.

Slovíčkom “ALE” sa mnohokrát pokúšame zakryť, alebo ospravedlniť hejt. Ale to nejde. Hejt zostáva hejtom – hlúpou urážkou, ktorej chýbajú argumenty a navyše väčšinou aj hlbšia znalosť a empatia”, povedala koordinátora kampane Ľubica Stanek z Nadácie otvorenej spoločnosti.

Prepojeniu hejtu v on-linovom priestore s extrémistom sa venujú viaceré verejne známe osobnosti a novinári: medzi nimi ombudsmanka Jana Dubovcová, spisovateľ a publicista Michal Havran ml., bloger Samuel Marec, spisovateľ a publicista Michal Hvorecký.

Riaditeľ nadácie OSF Ján Orlovský upozorňuje na negatívny vplyv hejtu: “Hate mail či nenávistný komentár v statuse a pod ním je šok. Otvorená rana. Facka bez dotyku, čo stiahne žalúdok a vysuší ústa. Hejt je odporný – pre všetkých, ktorí ho okúsia.

Michal Havran ml. upozorňuje na to, že za hejtami väčšinou nie sú extrémisti, ale bežní ľudia. Jana Dubovcová upozorňuje na limity Práva na slobodu prejavu, ktorým sa hejtri často obhajujú.

Ombudsmanka vo svojom blogu okrem iného uvádza: ”…využívanie práva na slobodu prejavu nemôže zasahovať do iných práv – práva na dôstojnosť, na česť a dobré meno. A neplatí to len pre oficiálne vyjadrenia v tradičných médiách, ale rovnako sa tieto pravidlá vzťahujú na celý online priestor, vrátane sociálnych médií.

Všetky blogy v plnom znení a viac informácií o kampani nájdete na stránke kampane: www.alehejtneskryje.sk

Kampaň nadväzuje na predošlé aktivity OSF v tejto oblasti, špecificky na kampane Povedz mi to do očí a MASTURHATE, obe zamerané proti hejtu v online. Na kreatívnom riešení nadácia spolupracovala s agentúrouuu Mayer McCann Ericson (MME). Videá pre kampaň pripravoval tím režiséra Jara Ridzoňa a kameramana Tomáša Juríčka.

Kampaň Povedz mi to do očí , na ktorej OSF rovnako spolupracovala s agentúrou MME získala viacero ocenení, ako napríklad strieborný Klinec v kategórii Kreativita v PR a bronzový Klinec v kategórii Film, bronzovú EFFIE Slovakia 2015 v kategórii Dobročinný marketing a cenu Art Directors Club Czech Republic bronzového Louskáčika.

Kampaň partnersky podporujú agentúry Mayer McCann Ericson a PS: Digital. V rámci medializácie kampane OSF partnersky spolupracuje s denníkmi SME, Denník N, Pravda a s týždenníkom .týždeň. Mediálnym partnerom kampane je aj Rádio FM.

Prvé video si môžete pozrieť aj tu:

Autor/ka: Nadácia otvorenej spoločnosti 8.07.2016