Vydali sme Príručku dátovej žurnalistiky

Toto upravené vydanie Príručky dátovej žurnalistiky je vytvorené s ohľadom na skúsenosti a žurnalistickú prax na Slovensku. Prináša stručný súhrn všetkého dôležitého pre ľudí, ktorých zaujíma dátová žurnalistika. Dozviete sa ako získavať dáta, ako ich čistiť či vizualizovať. Dočítate sa tiež ako sa darí prvému víťazovi Ceny Google pre mladé talenty dátovej žurnalistiky Ondrejovi Proksovi s jeho projektom Výsledky volieb.

Príručka smeruje rovno na univerzity, kde tento rok v rámci projektu Dáta menia žurnalistiku spúšťame pilotné semináre dátovej žurnalistiky, ale aj k ďalším záujemcom o dátovú žurnalistiku.

Spolu s viacerými novinármi, ktorí si dátovú žurnalistiku vyskúšali a čiastočne sa jej stále venujú, citlivo vnímame rôzne bariéry, ktoré stoja jej rozvoju v ceste. Aj napriek nim, máme spoločný záujem o jej podporu. V princípe sa všetci zhodneme, že systematická dátová žurnalistika dnes v slovenských médiách neexistuje. Zásadné aktivity a dátové projekty niektorých mimovládnych organizácií však vytvárajú skvelé podmienky na využitie dát aj v žurnalistike.

Príručka je preto určená aj novinárom a profesionálom v slovenských médiách a ponúka im inšpiráciu a konkrétne postupy pri práci s dátami.

Dostupná je však komukoľvek, koho táto téma zaujíma.

Môžete si ju stiahnuť zadarmo tu:

>>Príručka dátovej žurnalistiky<<

Príručka dátovej žurnalistiky vznikla pod hlavičkou Frontline Club Slovensko, ktorého poslaním je predovšetkým podpora kvalitnej a objektívnej žurnalistiky. Frontline Club preto podporuje vzdelávanie študentov v oblasti dátovej žurnalistiky a tiež prepájanie študentov s profesionálnymi médiami.

Toto vydanie príručky vzniklo v rámci vzdelávacieho projektu Dáta menia žurnalistiku v spolupráci so spoločnosťou GOOGLE.

Autor/ka: Nadácia otvorenej spoločnosti 24.02.2016